Er zijn twee manieren om consequent te winnen bij gokken. De ene is om je spellen zeer voorzichtig te kiezen, steek jezelf in de data en statistieken met een fervor die elke baan zal concurreren. De andere is het resetten van uw definitie van ‘rijkdom’ om de kracht van dromen in te vullen, maar zorg ervoor dat dit idee geen waanzin bevat.

Hoe dan ook, wees duidelijk. Casinos verbergen hun heldere lichten, de geesten en de bling niet. Iedereen met de meest fundamentele greep van wiskunde en economie kan erachter komen hoe die glinster daar gekomen is. Het komt uit gokken, waarbij bijna iedereen verliezen, dankzij de onherroepelijke waarschuwingswetten.

De meeste gaming wiskunde werd een paar eeuwen geleden opgericht. Een paar zeszijdige dobbelstenen hebben zo veel uitkomst; 52 kaarten in een dek kunnen op een bepaald aantal manieren geregeld worden. De truc is om spelletjes uit te vullen met regels die entertainen en een zijde favoreren, maar een beetje meer dan de andere, meestal.

In Diepte: Hoe Te Gokken Met Gokken

Het meest eerlijke spel, Blackjack, is nog steeds ontworpen om 50 cent uit elke $ 100 te nemen die een speler over de lange afstand besteedt. Alhoewel moeilijk, kan kaartrekenen die rand uitwissen. Andere spellen nemen $ 5, $ 10, zelfs $ 30 van de Benjamin, maar zonder tekort aan takers. Ze waarborgen verliezen, maar we spelen nog steeds in casino’s, op rivierboten en reservaties, en overal waar een loterij ticket verkoopt (mogelijk het ergste en populairste weddenschap dat je kunt maken).

Bij eerste pas is het genoeg om je af te vragen waarom economen mensen aannemen dat ze rationeel zijn. Maar wat als economen en statistici het punt missen, en de meeste mensen (gokverslaafden terzijde) kiezen rationeel om geld te verliezen? Alleen in plaats van ‘verliezen’ gebruiken ze de meest voorkomende term, ‘spend’.

Adam Smith wees erop dat de wiskunde van loterijen dicteert dat hoe meer je uitgeven, hoe meer je waarschijnlijk zal verliezen. Wat hij echter gemist had, was dat het niet om een ‚Äč‚Äčenkel ticket te kopen, garandeert dat je nooit de jackpot krijgt.

Dat is de kern van de casino industrie, aan welke spelontwerpers worden elementen toegevoegd als het ‘verhaal’ van een gokautomaat (vang vijf tonijn!), Of de competitie van Blackjack, of het gedeelde avontuur van wedden op iemand bij craps . Mensen betalen voor die ervaringen en de vluchtige fantasie van het resultaat, met 5,3% van de tijd op roulette, 1,4% van de tijd bij craps en misschien 10% van de tijd op de slots.

De meeste spelers zijn rationeel, geen probleem gokkers, en lijken graag weg te lopen van de ervaring. Ze zijn meestal trouw aan bepaalde spellen, dus op een bepaald niveau berekenen ze hoe lang hun geld duurde tegen de ongunstige kansen, en of het hen de ervaring gaf die ze wilden.

Uitgaande van de lichte lichten in Vegas, werkt de berekening ook goed voor de game providers.